מערכת TheSun
אליאל ברק
28 Feb
28Feb

מערכת THESUN | יוני 2025, 

הקונצרן האיטלקי-צרפתי EssilorLuxottica שמחזיק בין היתר את מותגי Ray-Ban, Oakley, Persol ואחרים, השיק באביב 2025 את אחד המוצרים החדשניים ביותר בשוק האופטיקה: משקפי ראייה עם מגבר שמיעה פתוח-אוזן בשם Nuance Audio Glasses. מדובר במשקפיים בעלי עיצוב רגיל לחלוטין למראה, אך שמכילים בתוכם טכנולוגיה מתקדמת להגברת קול – מוצר המיועד לבעלי ירידה קלה עד בינונית בשמיעה.

מוצר פורץ דרך בתחום OTC

המוצר החדש נכנס לקטגוריית ה-OTC (Over-The-Counter Hearing Aids), מכשירי שמיעה הנמכרים ללא צורך במרשם רופא, תחום שהולך ומתפתח לאחר שה-FDA בארה״ב אישר מכירה פתוחה ב-2022. Nuance Audio קיבל את אישור ה-FDA ברבעון הראשון של 2025, וכבר נחשב לאחד המועמדים הרציניים לשנות את הדרך בה אנשים עם ירידה בשמיעה מתמודדים עם היום-יום.

איך זה עובד?

המסגרות כוללות שני מיקרופונים קדמיים בצידי החלק העליון של המשקפיים, ויחידות שמע פתוחות (Open Ear) שמפנות את הקול באופן טבעי לעבר תעלת האוזן, ללא צורך בהחדרה. המערכת נועדה להפחית רעשי רקע ולהגביר את הדיבור שמול המשתמש – פיצ׳ר חשוב במיוחד בשיחות פנים אל פנים ובסביבות רועשות כמו מסעדות או מפגשים חברתיים.לפי חברת EssilorLuxottica, אחת הפונקציות המובילות של המוצר היא היכולת להנחות את המשתמש באפליקציה ייעודית להתאמה אישית של פרופיל השמיעה, מה שהופך את המשקפיים לכלי שמיעה אינטואיטיבי ונגיש למשתמש הממוצע.

נוחות, עיצוב וביצועים

על אף הטכנולוגיה המתקדמת, Nuance Audio נראים כמו משקפי ראייה סטנדרטיים – אפשר להזמין אותם עם עדשות אופטיות לפי מרשם, עדשות שמש, או פשוט מסגרת דקורטיבית. הם זמינים ב-10 סגנונות ו־4 צבעים של מסגרות, כוללים קופסת טעינה מגנטית, ומספקים כ־10 שעות שימוש לאחר טעינה מלאה.עם זאת, ל-WIRED היו גם הסתייגויות. הם מציינים שהמשקל של כ־40 גרם מעט כבד לעומת מסגרות רגילות, ושיש לעיתים רעש רקע מהחיכוך עם הזרועות או תנועה. בנוסף, לא ניתן להשתמש במשקפיים לשיחות טלפון או לשמיעת מוזיקה – הם לא מחליפים אוזניות חכמות.


credit | nuance

מה אומרים המומחים?

האתר HearAdvisor, המתמחה בבדיקת מכשירי שמיעה, העניק למשקפיים דירוג A לצליל דיבור, והם בלטו בביצועים בסביבות עם רעש בינוני – תוצאה טובה מאוד למכשיר OTC. עם זאת, בחינות באולמות רועשים או עם מוזיקה חזקה מראות על ירידה מסוימת ביעילות.

עיצוב שמטשטש סטיגמה

הייחוד של המוצר, מעבר לטכנולוגיה, הוא בעיצוב. זו הפעם הראשונה שבה משתמש יכול ליהנות מתכונות של מכשיר שמיעה – מבלי להיראות כמי שעונד כזה. זהו פיתוח שמדבר בעיקר לדור הצעיר ולאנשים שלא רוצים לחשוף את קשיי השמיעה שלהם בפומבי.בניגוד למכשירי שמיעה קלאסיים שדורשים התאמה רפואית ולעיתים גם מכבידים בעיצוב, המשקפיים הללו מאפשרים גישה טבעית ונעימה יותר לבעיה שרבים נרתעים מלטפל בה בגלוי.

חזון רחב יותר

המוצר הוצג לראשונה בתערוכת CES 2025, כחלק ממהלך רחב של EssilorLuxottica לכניסה לעולם ה-"Smart Glasses" – תחום שכולל היום מוצרים משלבים מציאות רבודה, סאונד, AI ויותר. בחברה מבטיחים שהמשקפיים הם רק הצעד הראשון, ושהם מתכננים להרחיב את הפיתוח גם למשתמשים עם דרגות שמיעה מתקדמות יותר.

האם נראה אותם בישראל?

נכון לעכשיו, Nuance Audio זמינים בארה״ב בלבד דרך רשתות כמו LensCrafters, אך לא מן הנמנע שנראה את המוצר מגיע גם לאירופה וישראל במהלך 2025. עם העלייה במודעות לבריאות השמיעה, והדרישה לפתרונות דיסקרטיים וטכנולוגיים, קהל היעד בארץ בהחלט קיים.


Nuance Audio הוא הרבה יותר מגימיק: מדובר בצעד אמיץ ומתקדם של חיבור בין שתי יכולות בסיסיות – ראייה ושמיעה – במוצר אחד, נוח, מעוצב וחדשני. בעידן שבו טכנולוגיה נלבשת הופכת לחלק בלתי נפרד מהחיים, EssilorLuxottica מציבה רף חדש לאינטגרציה בין עולמות.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.