מאת מערכת TheSun | 20 ביוני 2025
ענקית הטכנולוגיה Meta חשפה לאחרונה את שיתוף הפעולה החדש שלה עם מותגי האופנה היוקרתיים Oakley ו-Prada – וזהו סימן מובהק לכך שהמשקפיים החכמים לא רק כאן כדי להישאר, אלא גם כדי להפוך לפריט לבוש בלתי נפרד מהיומיום שלנו.
השקת הדגמים החדשים מדגימה כיצד הטכנולוגיה משתלבת באופנה, בספורט, ובחיים עצמם – עם עיצוב מוקפד ומפרט טכנולוגי שלא היה מבייש סמארטפון קומפקטי.בעוד שבעבר משקפיים חכמים עוררו אסוציאציות של גימיקים עתידניים שלא ממש המריאו, Meta משנה את כללי המשחק ומובילה את התחום אל עידן חדש.
הפלטפורמה המתקדמת שלה, המבוססת על בינה מלאכותית, מצלמות מובנות, רמקולים זעירים וטכנולוגיית קול, הופכת את המשקפיים למעין "מחשב לביש לפנים". השילוב עם מותגים אייקוניים כמו Oakley ו-Prada אינו מקרי: מדובר בהתמזגות טבעית בין עולמות הספורט, האופנה והטכנולוגיה – משקפיים שמעוצבים להיראות כאביזר שגרתי, אך יודעים לעשות הרבה יותר.
הגרסה האחרונה של משקפי Ray-Ban Meta Smart Glasses כוללת יכולות צילום וידאו באיכות גבוהה, מיקרופונים מתקדמים, חיישנים חכמים שמזהים הקלטה ושידור בזמן אמת, ורמקולים זעירים שמעבירים סאונד באיכות מפתיעה. המשקפיים יודעים לשלוח הודעות, להזרים מוזיקה, להקריא תכנים ולבצע שיחות – והכול דרך חיבור ליישומי Meta.
אך אולי הפיצ’ר המרשים ביותר הוא שילוב הבינה המלאכותית – עוזרת חכמה שמגיבה לפקודות קוליות ומספקת מידע בזמן אמת, ממש כאילו הייתם מדברים עם ChatGPT היישר מתוך הריסים.
אבל לא הכול ורוד: הביקורות הראשונות מדווחות על מגבלות שעדיין קיימות – הסוללה מחזיקה מספר שעות בלבד, המצלמה מוגבלת לזמן צילום קצר, וחלק מהפיצ'רים עדיין לא זמינים בישראל. בנוסף, כמו כל טכנולוגיה לבישה, עולות שאלות על פרטיות: עד כמה ברור למי שמולך שאתה מקליט אותו? והאם ניתן להבחין בכך שמדובר במכשיר צילום לכל דבר?
שיתוף הפעולה החדש עם Oakley מהווה בשורה של ממש לאוהבי האקסטרים והאופנה הספורטיבית. בעוד Oakley מוכרת בזכות הדגמים המאסיביים שלה לגולשים, רוכבי אופניים, ולוחמים – עתה היא מאמצת טכנולוגיה חכמה. כאן הדגש הוא על עיצוב קרבי-מודרני שמסתיר בתוכו טכנולוגיה מתקדמת, עם מראה שיכול להשתלב בחיי היומיום – בין אם אתה גולש גלים או גולש בפיד.
Prada, מצידה, מביאה את הזוהר האיטלקי לעולם המשקפיים החכמים. השילוב עם Meta נועד להציע לא רק טכנולוגיה אלא חוויית פרימיום – מסגרת סופר-אלגנטית, חומרים יוקרתיים, וממשק שימוש ידידותי שמתחבר ישירות לעולם הלייף-סטייל של לקוחותיה. מדובר בקו ייחודי שמעמיד את משקפי Meta בתור אביזר אופנה – לא רק גאדג’ט.
הדגם החדש של Oakley יושק כבר בקיץ הקרוב ויכוון לקהל האתלטי: רוכבי אופניים, גולשים, מטיילים וכל מי שמחפש לתעד חוויות תוך כדי תנועה. המשקפיים החדשים יכללו מצלמה מרכזית בגשר האף, תמיכה מלאה בהפעלה קולית עם “Hey Meta”, ועמידות גבוהה לתנאי שטח קשים ומים.המחיר הצפוי – כ-360 דולר – מעט גבוה מדגמי Ray-Ban Meta, אך מציע פיצ’רים מתקדמים במיוחד הכוללים צילום וידאו, שידור חי, קבלת שיחות, ושליטה קולית מבוססת AI.
במקביל, נחשף גם שיתוף פעולה עם בית האופנה האיטלקי Prada, שיביא לעולם משקפי חכמים במראה אופנתי ועשיר. המסגרות יציעו עיצוב עבה שמתאים לשילוב של רכיבי חומרה – מצלמות, חיישנים, סוללות – מבלי לפגוע בקווים האסתטיים.תאריך השקה רשמי טרם פורסם, אך מקורות בענף מעריכים שהחשיפה תתרחש עוד ב-2025. מדובר במהלך המשך לשותפות העמוקה בין Meta ל-Luxottica, המובילה את תחום משקפי היוקרה והמותגים.
ההכרזה של Meta, כך נראה, לא מגיעה בחלל ריק. המגמה העולמית של Wearable Computing (מחשוב לביש) מציבה את המשקפיים החכמים בשורה אחת עם שעונים חכמים, אוזניות מתקדמות ואפילו בגדים חכמים. אנחנו מתקדמים לעבר עולם שבו אינטראקציה עם מידע דיגיטלי נעשית באופן שקוף, אינטואיטיבי, כמעט בלתי נראה – והכול דרך פריטי לבוש.כפי שמציין גם פרשן הטכנולוגיה של Ynet, מדובר ב"מהפכה שקטה" שיכולה לשנות את הרגלי הצריכה הדיגיטליים שלנו: לא עוד טלפון ביד, אלא תקשורת חכמה, דיסקרטית ורציפה – הישר מהפנים. ממש כפי ששעונים חכמים הפכו לפריט חובה באימונים, כך גם משקפיים חכמים עשויים להפוך לסטנדרט חדש – לא רק בקרב חובבי טכנולוגיה, אלא גם בעולם הרפואה, הספורט והתחבורה.
עם מהלך דו-כיווני – Oakley לספורטאים ו-Prada לאנשי עיצוב ואופנה – Meta מתמודדת ישירות עם שחקנים כמו Snap (Spectacles), Apple ו-Google, המפתחת דגמים חכמים עם Warby Parker.
אמנם חלק מהפונקציות עדיין לא זמינות בארץ (כמו האינטגרציה עם העוזרת הקולית באנגלית), אך הקרקע מוכנה לקראת חדירה של מוצרים מהסוג הזה. קהלים צעירים, טכנולוגיים, אנשי שטח, ספורטאי אקסטרים ואנשי מקצוע – כולם עשויים למצוא במשקפיים האלו כלי עבודה של ממש. גם רגולציה מקומית עשויה להתאים את עצמה עם הזמן, במיוחד בתחום הפרטיות והצילום בציבור.כבר כיום פועלים בישראל סטארט-אפים שמפתחים פתרונות בתחום – כמו BlinkAid, שמשלבת עדשות עם טיפולי יובש בעין באמצעות גירוי חשמלי. עוד חזון? לא כל כך.
עולם האופטיקה עומד בפני מהפכה של ממש – לא רק בחדות הראייה, אלא גם בחדות החזון. Meta מצליחה להציב את משקפי החכמה שלה בתור קטגוריה חדשה לגמרי: גאדג'ט שהוא גם פריט אופנה, גם כלי עזר טכנולוגי, וגם שער לעולם של אינטראקציה חכמה עם הסביבה.עם שיתופי פעולה כמו Oakley ו-Prada, משקפי החכמה הופכים לא רק לפונקציונליים – אלא גם שיקיים. העתיד על הפנים? אנחנו בעדו.
TheSun תמשיך לעקוב ולעדכן על זמינות הדגמים בארץ, חוויות משתמשים ראשונות וסקירות עומק בשטח.