מאת מערכת TheSun | 20 ביוני 2025
ענקית הטכנולוגיה Meta הכריזה השבוע על שני שיתופי פעולה חדשים עם מותגי האופנה והספורט Oakley ו-Prada, במסגרת הרחבת פרויקט המשקפיים החכמים שלה. זאת לאחר הצלחת קו Ray-Ban Meta, שמכר למעלה משני מיליון זוגות מאז הושק בסוף 2023.
הדגם החדש של Oakley יושק כבר בקיץ הקרוב ויכוון לקהל האתלטי: רוכבי אופניים, גולשים, מטיילים וכל מי שמחפש לתעד חוויות תוך כדי תנועה. המשקפיים החדשים יכללו מצלמה מרכזית בגשר האף, תמיכה מלאה בהפעלה קולית עם “Hey Meta”, ועמידות גבוהה לתנאי שטח קשים ומים.המחיר הצפוי – כ-360 דולר – מעט גבוה מדגמי Ray-Ban Meta, אך מציע פיצ’רים מתקדמים במיוחד הכוללים צילום וידאו, שידור חי, קבלת שיחות, ושליטה קולית מבוססת AI.
במקביל, נחשף גם שיתוף פעולה עם בית האופנה האיטלקי Prada, שיביא לעולם משקפי חכמים במראה אופנתי ועשיר. המסגרות יציעו עיצוב עבה שמתאים לשילוב של רכיבי חומרה – מצלמות, חיישנים, סוללות – מבלי לפגוע בקווים האסתטיים.
תאריך השקה רשמי טרם פורסם, אך מקורות בענף מעריכים שהחשיפה תתרחש עוד ב-2025. מדובר במהלך המשך לשותפות העמוקה בין Meta ל-Luxottica, המובילה את תחום משקפי היוקרה והמותגים.
Meta מבצעת מהלך ברור לביסוס המשקפיים החכמים כפלטפורמה טכנולוגית מרכזית, אולי אפילו כתחליף עתידי לסמארטפון. עם השקעה של יותר מ-14 מיליארד דולר בפיתוח AI ומוצרים לבישים, החברה מאותתת שהיא מתכוונת להוביל את השוק לא רק בתחום החזון – אלא גם בתחום הראייה.
עם מהלך דו-כיווני – Oakley לספורטאים ו-Prada לאנשי עיצוב ואופנה – Meta מתמודדת ישירות עם שחקנים כמו Snap (Spectacles), Apple ו-Google, המפתחת דגמים חכמים עם Warby Parker.
השאלה שנותרה פתוחה: מתי נראה את הדגמים האלו גם בשוק הישראלי?
TheSun תמשיך לעקוב ולעדכן על זמינות הדגמים בארץ, חוויות משתמשים ראשונות וסקירות עומק בשטח.