מערכת TheSun
נטע אלישי
01 Jun
01Jun

מטא, משקפי־על, והקרב על מה שנשים על הפנים – תרתי משמע

מאת צוות The Sun

זה התחיל כמו עוד הדלפה. סרטון קצר, צץ וירד, עלה לרגע בערוץ היוטיוב של מטא ואז נעלם כאילו לא היה. אבל זה הספיק. כל מי שעוקב אחרי עולם הטכנולוגיה ידע מה זה אומר: Hypernova מגיעות.ביום רביעי הקרוב, בכנס Meta Connect 2025, צפויה החברה של מארק צוקרברג לחשוף את המהפכה הבאה שלה – משקפיים חכמים חדשים שכוללים לא רק מצלמה או מיקרופון, אלא תצוגה דיגיטלית של ממש על עדשת העין

אחרי שנים של ניסיונות להכניס את המציאות המדומה לחדרים ולראשים של כולנו, מטא מחליפה פוקוס – אל המשקפיים.המשקפיים החדשים, ששמם הקוד הוא Hypernova (או בשוק השם המסחרי Celeste), הם לא עוד גימיק של גאדג’טיסטים. הם מביאים איתם את מה שהחברה מקווה שיהפוך לפלטפורמת המחשוב האישית הבאה – מה שנחבוש במקום להחזיק ביד.



השאלה שרבים שואלים – למה דווקא עכשיו?

ובכן, גם בתוך מטא הבינו שההימור על קסדות VR כמו ה-Quest אולי מרשים, אבל עדיין לא מזיז את השוק. המספרים מדברים בעד עצמם: הפסדים של כמעט 70 מיליארד דולר מאז 2020 רק במחלקת Reality Labs. משקפיים חכמים, כך טוענים האנליסטים, עשויים להיות גשר טוב יותר בין העולם הישן והחדש. 

פחות מגושמים, יותר מעוצבים, ועם יכולות הולכות וגדלות.במקום עולם מדומה – תצוגה קטנה, כמעט שקופה, שתאפשר לבדוק הודעות, לקבל התראות, לשלוט במוזיקה, ולתקשר עם העוזרת הקולית Meta AI – בלי לשלוף את הנייד מהכיס.

אבל זה לא רק התצוגה. החידוש השני הוא צמיד שליטה: wristband שמתחבר למשקפיים ויודע לזהות תנועות ידיים. לא צריך יותר לגעת בעדשה, או לדבר לעצמכם ברחוב. תנועה קטנה – ואתם שותים את הסטטוס שלכם בלינקדאין ישר מהעין.

ההשראה, אגב, לא חדשה. כבר בשנה שעברה הציגה מטא את משקפי Orion – ניסוי מוקדם למשקפי AR עם תצוגה תלת־ממדית. הם עדיין בפיתוח, עדיין יקרים, ובעיקר לא מוכנים לייצור מסחרי. ה-Hypernova נועדו להיות ה"מהדורה הציבורית": מוצר ביניים שמבשר על מה שעתיד להגיע – אבל כבר מוכן לצרכן.והצרכן, כך נראה, מגיב. 

שוק המשקפיים החכמים לא מפסיק לצמוח: רק ב־2025 נרשם גידול של 110% במשלוחים עולמיים. מותגים כמו Ray-Ban Meta של מטא ו-EssilorLuxottica כבר מכרו מיליוני זוגות. כולם בתורם, מחכים לצעד הבא – והנה הוא בא.


אבל כאן מתחיל גם הסיפור האמיתי. כי המשקפיים האלה לא מגיעים לעולם ריק. גוגל כבר הצהירה על שיתוף פעולה עם Warby Parker לפיתוח דגם משלה. אפל שומרת את הקלפים קרוב לחזה, אך לפי ההדלפות – גם היא בדרך. 

אפילו שיאומי השיקה בסין דגם משקפיים עם תרגום בזמן אמת.הקרב האמיתי הוא על מי יקבע את הסטנדרט – ומטא, כרגע, נמצאת צעד אחד לפני כולם.אבל מי שבאמת עומד באמצע – הוא הצרכן. 

והוא זה שישאל את השאלות החשובות: 

האם אני באמת צריך את זה? האם אני מוכן לשלם 800 דולר (לפני מע”מ ויבוא)? והאם זה באמת עדיף על הסמארטפון שלי?


וכאן אנחנו מגיעים לישראל.

בישראל, האימוץ של טכנולוגיה מהירה. ישראלים אוהבים חידושים, ובמיוחד כשמדובר במשקפיים שמשלבים גם סטייל, גם פיצ’רים, וגם אפקט וואו ברחוב. אבל גם ישראלים יודעים לחשוב פעמיים כשמגיעים למחיר.ייבוא של מוצר כזה, בהנחה שיגיע בזמן הקרוב, ידרוש מחיר חכם, התאמה לשוק המקומי, ותמיכה בשפה, באפליקציות, בשירות – כל מה שמטה תצטרך לספק אם היא באמת רוצה שה-Hypernova יהפכו ליותר מסתם הדגמה מרשימה.

לצד זה, יש יתרון ברור: אקלים שטוף שמש, קהל צעיר, ותרבות חזקה של מוצרי פרימיום – מה שבדיוק מתאים למשקפיים מהסוג הזה. אבל מי שיקבע אם זה יצליח או לא, הוא לא הצוקרברגים של העולם. הוא אנחנו – אלה שקונים את המשקפיים ומחליטים אם הם ראויים להישאר על הפנים שלנו יותר מחמש דקות.


אז האם ה-Hypernova הם תחילתו של עידן חדש?

האם נראה את הסמארטפון נדחק לאחור?ייתכן, אבל זה לא יקרה ביום אחד. בינתיים, אנחנו נמשיך לעקוב – בעיניים פקוחות, ועדיף – עם משקפי שמש חכמים.


TheSun.co.il ממשיך לסקר עבורכם את המגמות הכי חמות בעולמות האופטיקה, הטכנולוגיה והחיים החכמים.

המשקפיים של המחר? אולי הם כבר כאן. השאלה היא – האם אתם תלבשו אותם?