מערכת thesun – אתר החדשות של עולם המשקפיים והאופטיקה
13 בפברואר 2025
יש משהו קסום בביקור במילאנו לקראת MIDO. מעבר להתרגשות שבגילוי החידושים האחרונים בתחום האופטיקה, אין כמו להתחיל את הבוקר באספרסו מוקפד וקוראסון זהוב ומתפצח, בבית הקפה ההיסטורי Café Motta Milano 1928, מול הקתדרלה המרשימה של הדואומו.
האיטלקים, בשיק הטבעי שלהם, צועדים ברחוב – ואנחנו כבר מרגישים שהולך להיות יום של גילויים.MIDO תמיד הייתה הרבה יותר מתערוכה – זו חגיגה של עיצוב, חדשנות, וטכנולוגיה שמשנה את הדרך בה אנו מתייחסים למשקפיים.
בשנת 2025 התערוכה חיברה מעל ל-42,000 מבקרים, 1,200 מציגים מיותר מ-50 מדינות, ומקצוענים מ-168 מדינות, שבאו כולם לראות מקרוב את עתיד התחום.
המגמה הבולטת השנה הייתה ההתרחבות של משקפיים חכמים – לא רק אופנה או תיקון ראייה, אלא ממשק עם טכנולוגיה, בינה מלאכותית, וחוויות מציאות רבודה. כמה מהמותגים המובילים הציגו חידושים פורצי דרך:
המותג Revo הציג את דגם Sonic 2 – משקפי שמש חכמים עם עדשות מקוטבות שפותחו במקור על ידי נאס"א. העדשות מספקות הגנה של 100% מקרינת UV ואיכות ראייה יוצאת דופן. הטכנולוגיה RevoWhisper™ מפחיתה רעשי רקע ומחדדת שיחות טלפון. בנוסף, המערכת לניהול אור (Light Management System™) מציעה שליטה על סנוור ובהירות. המשקפיים כוללים רמקולים סטריאופוניים כיווניים ואפשרות למדידת מדדים בריאותיים דרך אפליקציית Revo.
שיתוף הפעולה בין Meta לאסילור-לוקסוטיקה הציג את הדור החדש של משקפיים חכמים. הדגם, שכבר יצא לשוק קודם לכן, משלב את העיצוב האייקוני של Ray-Ban עם פונקציות חכמות – צילום, מוזיקה, שיחות ללא ידיים, ועוזרי קול מבוססי AI. החיבור בין עיצוב נצחי לטכנולוגיה מתקדמת הפך אותם לאחד הכוכבים של MIDO השנה.
חברת Innovative Eyewear, שנסחרת בנסד״ק תחת הסימול LUCY, חשפה את משקפי הבטיחות החכמים Lucyd Armor. המשקפיים מציעים הגנה לפי תקן ANSI Z87.1 ומשלבים פונקציות כמו גישה מיידית ל-ChatGPT, עדשות מתכהות אוטומטית, ותכונת ווקי-טוקי מבוססת VOIP. הם מתאימים לענפים כמו לוגיסטיקה, בריאות ובנייה – ומשלבים בטיחות עם קישוריות ו-AI.
החברה Even Realities הציגה את משקפי G1 – עם תצוגת ראש (Heads-Up Display) מבוססת מערכת אופטית חכמה HAOS. המשקפיים מציעים תרגום שפות בזמן אמת, ניווט, טלפרומפטר לאנשי תוכן, ועוזר AI. הם קלים ונוחים לשימוש יומיומי – צעד חשוב בהבאת הטכנולוגיה לצרכנים רגילים.
Xreal, שבעבר נקראה Nreal, הציגה את הדגם החדש Xreal Air 2. מדובר במשקפיים קלי משקל שמדמים מסך בגודל 130 אינץ׳ – חוויה מרשימה למציאות רבודה. הם מתחברים ב-USB-C למכשירים כמו סמארטפונים, קונסולות, ומחשבים – ומשמשים כפתרון נייד לעבודה או בידור.
חברת Vuzix, עם ניסיון של מעל 25 שנה, הציגה משקפי AR מקצועיים הכוללים אופטיקת גל-גלישה (Waveguide) ומנועי תצוגה מתקדמים. מיועדים לשימושים בתעשייה, רפואה, ולוגיסטיקה – לשימוש יעיל, עם נתונים בזמן אמת וללא ידיים.
Brilliant Labs בחרו בכיוון אחר – משקפיים חכמים בקוד פתוח. המשתמשים יכולים להתאים אישית את המשקפיים באמצעות אפליקציות קהילתיות. הם כוללים עוזר קול, נתונים בזמן אמת, ושילובים מותאמים – פתרון מצוין למפתחים וחובבי טכנולוגיה.
MIDO 2025 חיזקה שוב את מעמדה כאחת התערוכות החשובות בעולם בתחום האופטיקה, לצד SILMO ו-Vision Expo, והציבה את עצמה כאירוע מרכזי שמעצב את עתיד התעשייה. האירוע העניק הצצה לעתיד המשקפיים, עם עוזרי AI, תצוגות מציאות רבודה, טכנולוגיות עדשה שפותחו על ידי נאס"א ופתרונות AR לשוק הארגוני.
אחת התובנות המרכזיות מהשנה היא ששוק המשקפיים כבר לא עוסק רק במותגים, אופנה או סגנון – אלא עובר מהפכה של ממש.
התעשייה מתפתחת במהירות, מציעה שימושים חדשים, חוויות חדשות, ומשלבת טכנולוגיה ובינה מלאכותית בדרכים שלא נראו קודם. המעבר מהמשקפיים הקלאסיים לפתרונות חכמים מדגיש איך החדשנות דוחפת את התחום קדימה – והופכת את המשקפיים למכשיר מחובר, אינטיליגנטי, שמשדרג את הדרך שבה אנו רואים את העולם ומתקשרים איתו.
עם כל החידושים פורצי הדרך שהוצגו השנה – עתיד המשקפיים מעולם לא נראה חכם יותר.
נתראה בשנה הבאה!